Nachrichten in
Einfacher Sprache


Madde 7

Devlet okullarla ilgilenmekle yükümlüdür.

Audio herunterladen
Anayasa. Kolay anlatım. Madde 7.
Anayasa. Kolay anlatım. Madde 7. (Deutschlandradio)
Madde 7 şöyle der: Devlet tüm okullardan ve okullarda verilen derslerden sorumludur. Okullardaki kurallar devlet tarafından düzenlenmelidir. Ve devlet okullardaki kuralları denetlemelidir.
Devlete ait olmayan okullar da olabilir. Bunlara özel okullar denir. Ancak bütün okullar devletin kurallarına uymak zorundadır. Her federal eyalet, kendi eyaletinden bulunan okullardan sorumludur.
Bu madde ayrıca şöyle der: Hiçbir çocuk dini eğitim almak zorunda değildir. Buna ebeveynleri karar verir. Maddede şöyle de denir: Hiçbir öğretmen dini eğitim vermeye zorlanamaz.

Podcast hören

PodcastNachrichtenleicht - die Nachrichten in Einfacher Sprache

"nachrichtenleicht" - Nachrichten vom Deutschlandfunk in Einfacher Sprache

Nachrichtenleicht – das sind Nachrichten in Einfacher Sprache. Wir erklären schwierige Themen so,... Mehr anzeigen